Diopta

Menu

5 namirnica koje štite oči i vid





Postoje mnogi faktori koji utiču na zdravlje naših očiju: prašina, vetar, fizičke traume, dugotrajno gledanje u monitor, UV zraci i veoma niske temperature itd.
Od navedenih, najopasniji faktor su svakako sunčevi ultraljubičasti zraci, ali i dugotrajno gledanje u monitor ima veoma negativan uticaj na zdravlje oka.

Mnoge namirnice imaju blagotvoran uticaj na zdravlje naših očiju. Sve potrebne vitamine, minerale i druge biološki vredne materije unećete uravnoteženom ishranom bogatom povrćem, ribom, mesom i voćem.

  1. ŠARGAREPA
    Šargarepa je uvek dobar izbor i izvor vitamina i njena snaga leži u izobilju beta karotena, likopena i luteina. Beta karoten je dobar za mrežnjaču oka i štiti je od UV zračenja. Likopen deluje kao antioksidans, a luetin je zaštitini fitonutrijent koji ima izrazito jako antioksidativno delovanje protiv slobodnih radikala.
  2. JAJA
    Verovali ili ne, jaja su važna za dobar vid. Žumance sadrži lutein, kao i esencijalne masne kiseline, cink i B vitamine, koi svi imaju pozitivan uticaj na vid.
  3. RIBA
    Riba (losos, tuna, sardina, bakalar i skuša) sadrže omega 3 masne kiseline koje povoljno utiču na zdravlje oka.
  4. KIKIRIKI
    Kikiriki je odličan izvor vitamina E i omega 3 masnih kiselina koji su, kao što smo već naveli, ključni sastojci za dobro zdravlje. Dokazano je da vitamin E odlaže dobijanje katarakte i drugih degeneracija oka. Osobe koje pate od niskog nivoa Omega 3 masnih kiselina podložnije su dobijanju bolesti oka ili oštećenje krvih sudova zenice – što može dovesti do slepila.
  5.  CITRUSI
    Vitamin C povoljno utiče na zdravlje očiju. On pozitivno utiče na krvne sudove i može da smanji rizik od dobijanja katarakte. Unošenjem 500mg vitaima C dnevno, može se usporiti razvijanje naprednih degeneracija oka do 25% i gubitka vida za 19%  kod osoba koje su izložene velikom riziku od dobijanja ovih bolesti.

 

Comments are closed.