Diopta

Menu

Odmakni se od posla, pokvarićeš oči

Objavljeno: 09.05.2016. Bez komentara




Kada smo bili mali, roditelji su nam govorili da se odmaknemo od televizora, da ne bismo pokvarili oči. E, sad, to što je naučno dokazano da blizina ekrana ne utiče na vid i da se oči neće pokvariti – ne računa se kad je roditeljska briga u pitanju.
Međutim, višečasovno gledanje u digitalni svet definitivno ima uticaja na zdravlje očiju.

Taj „ekran“, o kome pričamo, odavno više nije samo televizor. Dok smo na radnom mestu – sedimo za računarom. Pauzu iskoristimo da ručamo i pošaljemo poruku prijtelju i porodici, lajkujemo ponešto na Instagramu i promenimo svet preko statusa, a onda se vratimo poslovnim obavezama. Nakon završetka radnog vremena, krenemo kući srećni što smo raskrstili s računarom (makar za taj dan), sednemo u prevoz i dohvatimo mobilni telefon da prekratimo vreme čitajući novosti na internetu. Kod kuće nas u zagrljaj dočekaju ljudi koje volimo i laptop, tablet ili televizor. Čak i kada smo napolju i uživamo, opet bar malo gledamo u ekran – čisto da fotografišemo prirodu i pohvalimo vazduh, a zatim čekamo oduševljenje i srca.

Verovali ili ne, ona nauka od malopre je nedavno došla do podatka da čovek provede ukupno 12 sati dnevno ispred ekrana. To je polovina jednog dana. To je našim očima previše. Da bi one više cenile vreme provedeno na poslu, potrebno je da:
1. Ostavite posao na miru – Na svakih 20 minuta, pogledajte u bilo šta što nije ekran ili poslovni dokument. Posmatrajte nešto drugo, udaljenije od vas, samo 20 sekundi. To je dovolno vremena i da oči predahnu, a i da posao ni ne primeti da nije imao vašu pažnju.
2. Podesite scenografiju – Da bi oči igrale svoju ulogu kako treba, treba im to omogućiti. Osvetljenost ekrana računara treba da bude jednaka osvetljenosti prostorije u kojoj se nalazite, kako bi se oči lakše prilagodile. Jačina svetlosti na ekranu dodatno nadražuje i umara oči. Ukoliko je moguće, podesite visinu monitora, da bude u visini vaših očiju, a ne ispod (što je najčešći slučaj), pa je teško i očima i vratu, kičmi itd.
3. Trep, trep – Što duže gledamo u ekran, manje trepćemo, a to ne valja. Treptanje pomaže očima da ostanu hidrirane, pogotovo u klimatizovanim prostorijama, gde je vlažnost vazduha još manja. Pošto se uglavnom niko neće setiti da treba da trepće – pokušajte da zažmurite na nekoliko sekundi. Pomaže.
4. Vežbajte – Van radnog vremena, naravno. To uopšte ne mora da bude u teretani i sa ličnim trenerom – ne spremate se za Olimpijske igre, nego pomažete svom telu. Nekoliko osnovih vežbi, brzo hodanje, vožnja bicikla… bilo šta. Sve što poboljšava cirkulaciju – prijatelj je vaših očiju, jer one tada bolje rade.

Provodite što više vremena sa ljudima koji vam oduševe oči.
I gledajte drugačije.
To je baš važno.

 

diopta_o_autoru_tijana

Podeli tekst / Share text:
FacebookViberTwitterGoogle+PinterestWhatsApp

Ostavi komentar