Diopta

Menu

USLOVI KUPOVINE I ISPORUKE

Dobrodošli na sajt www.diopta.rs .
DIOPTA Vam omogućava korišćenje usluga i sadržaja svog portala koje je podložno niže navedenim Uslovima kupovine.

PODACI O TRGOVCU

Diopta d.o.o
13.oktobra 13
11260 Umka
Šifra delatnosti: 4778 (Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama)
PIB: 106908922
TR: 168-348076-53

POMOĆ PRI ON LINE KUPOVINI  
Naručivanje putem sajta DIOPTA– optičarske radnje je veoma jednostavno. Kao i u klasičnim maloprodajnim objektima, potrebno je na sajtu da pronađete artikal koji želite da naručite.
Porudžbina putem sajta je moguća za sve navedene modele na sajtu klikom na dugme „DODATI U KORPU“ nakon čega dobijate uvid u Vašu korpu sa ukupnim iznosom Vašeg računa.

Odabir načina plaćanja
– Plaćanje kupljenih artikala je moguće gotovinski prilikom preuzimanja
– Narudžbinu možete platiti putem Interneta platnim karticama Visa, Visa Electron, MasterCard ili Maestro koje podržavaju plaćanje preko Interneta.

Plaćanje u maloprodajnim objektima je moguće na sledeće načine:

Ukoliko se odlučite za kupovinu čekovima građana, možete platiti na 5 mesečnih rata. Prva rata se realizuje odmah nakon kupovine a naredni čekovi u razmaku od 30 dana.

Vlasnicima platnih kartica banke Intesa omogućena je kupovina na 6 mesečnih rata.

Penzionerima omogućena kupovina na 5 mesečnih rata putem administrativne zabrane sa PIO fondom.

Ukoliko firma u kojoj radite ima potpisan ugovor o Administrativnoj zabrani sa nama, možete kupovati na 5 mesečnih rata. Sve u vezi ugovora možete proveriti putem telefona 011 3538 870

Završni korak 
Klikom na dugme PORUČI ARTIKAL IZ KORPE, prikazaće Vam se Završni korak gde je potrebno da  unesete Vaše podatke.
Prilikom sastavljanja porudžbine potrebno je ostaviti sve tražene neophodne podatke. Takođe je potrebno da potvrdite da ste se upoznali sa Uslovima kupovine na našem sajtu, te da ste sa istima saglasni.

Nakon klika na dugme Završi narudžbu dobićete automatsku e-mail potvrdu sledeće sadržine: “Vaša narudžba je uspešno obavljena i prosleđena službi internet prodaje. Proverite sadržaj narudžbe i tačnost podataka.“
Naša služba internet prodaje će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da Vam obezbedimo poručeni artikal. Ukoliko takva mogućnost postoji, na dan otpreme poručenog artikla poslaćemo Vam e-mail u kome ćemo Vas obavestiti da je poručeni artikal raspoloživ, kao i kada možete očekivati Bex Express kurirsku službu, i time prihvatiti Vašu ponudu za zaključenje ugovora. Ukoliko ste naručili više artikala, nastojaćemo da Vas što pre obavestimo da li možemo da Vam obezbedimo sve poručene artikle, ali će ugovor biti zaključen tek kada Vam pošaljemo e-mail u kome Vas obaveštavamo kada možete očekivati Bex Express kurirsku službu.
Ukoliko nismo u mogućnosti da Vam obezbedimo poručeni artikal, primićete e-mail u kome Vas obaveštavamo da poručeni artikal više nije raspoloživ, te da smo prinuđeni da Vam otkažemo porudžbinu. U tom slučaju ugovor neće biti zaključen.

NARUČIVANJE TELEFONOM
Ukoliko želite robu možete naručiti  putem telefona 011/3538994. Radno vreme službe telefonske prodaje je radnim danima od 08:00 – 16:00 h.. Za naručivanje telefonom je takođe neophodno da posedujete e-mail adresu.

NAČIN PLAĆANJA
Za kupovinu putem naše internet prodavnice moguća su dva načina plaćanja:
1. Plaćanje pouzećem podrazumeva plaćanje iznosa sa narudžbenice prilikom preuzimanja pošiljke. Plaćanje se vrši u gotovini na ruke kuriru koji Vam donosi pošiljku. Molimo Vas spremite tačan iznos novca, jer kurir nije u mogućnosti da Vam vrati kusur.
2. Plaćanje putem platnih kartica Visa, Visa Electron, MasterCard ili Maestro koje podržavaju plaćanje preko Interneta.

ISPORUKA 
Poručeni proizvodi putem Interneta biće Vam isporučeni posredstvom kurirske službe POST EXPRESS u roku od 5 radnih dana od dana kada smo Vam potvrdili porudžbinu.
Kuririi POST EXPRESS-a (eksterna firma koja vrši dostavu robe za nas), pošiljke donose na adresu za isporuku u vremenskom periodu od  8 do 15 h radnim danima I subotom do 14 h.. Molimo Vas da u tom periodu obezbedite da na adresi bude osoba koja može preuzeti pošiljku. Kurir će uručenje pošljke pokušati u dva navrata. Uobičajena praksa ukoliko Vas kurir ne pronađe na adresi, je da Vas pozove na telefon koji ste ostavili prilikom kreiranja narudžbenice i ugovori novi termin isporuke. Ukoliko Vas ni u ugovorenom terminu ne pronađe na adresi, pošiljka će nama biti vraćena, i u tom slučaju će se smatrati da ste odustali od porudžbine, te da ste ugovor raskinuli. Svakako ćemo Vas kontaktirati kako bi ustanovili razlog neuručenja, te kako bi se dogovorili o eventualnom ponovnom slanju.

ZAŠTITA POVERLJIVIH PODATAKA O TRANSAKCIJI:
Ukoliko posedujete Visa, MasterCard ili Maestro platnu karticu odobrenu od strane banke izdavaoca za online plaćanje,možete izabrati ovaj način plaćanja. Nakon što potvrdite narudžbenicu, bićete preusmereni na stranicu UniCredit banke, na kojoj vršite unos podataka sa platne kartice i obavljate plaćate. Ukoliko je transakcija uspešna bićete vraćeni na naš sajt sa obaveštenjem da je plaćanje uspešno obavljeno. U slučaju da plaćanje nije uspelo, bićete vraćeni na naš sajt sa informacijom o neuspelom plaćanju i moćićete da ponovite plaćanje ili da izaberete drugi način plaćanja.

Iz sigurnosnih razloga, podaci o vašoj platnoj kartici su vidljivi samo UniCredit banci kao procesoru kartica. Stranica banke je zaštićen i sigurna za ovaj način plaćanja. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu niti zaposlenima u DIOPTA d.o.o..

POVRAĆAJ – ODUSTANAK I ZAMENA
Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja kutije ustanovili da vam Vam naočare ne odgovaraju ili iz bilo kog razloga želite da odustanete od kupovine,  rok za odustanak je 14 dana od dana preuzimanja artikla.
U slučaju odustanka od kupovine imate pravo da poručeni artikal zamenite za drugi ili da Vam bude vraćen novac.

Da biste ostvarili neko od prava prilikom vraćanja kupljenog proizvoda naručena roba ne sme biti upotrebom oštećena ili pohabana, mora biti vraćena u originalnoj ambalaži, uz priloženu fakturu, potpisani nalog za ispravku, kao i popunjen obrazac za odustanak, a koji zajedno sa obaveštenjem iz člana 27. stav 1. i 2. možete zatražiti na office@diopta.rs
U slučaju odustanka od kupovine Potrošač snosi direktne troškove povraćaja robe.
Ukoliko se opredelite da u zamenu poručite drugi artikal, takođe snosite samo direktne troškove povraćaja robe, dok mi snosimo troškove dostave novog artikla.
Nakon preuzimanja vraćenog artikla u roku od 5 radnih dana od od dana prijema vraćenog artikla   biće Vam poslat drugi artikal u zamenu ili vraćen novac na tekući račun. Povrat novca kupcu koji nema otvoren tekući račun izvršiće se elektronskim putem poštanskom uputnicom u roku od 7 dana od dana prijema povrata pošiljke.

Zaista nastojimo da dostava bude bez ikakvih propusta, ali ukoliko se slučajno desi da po prijemu pošiljke  ustanovite da isporučena roba ne odgovara naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo Vas da nas najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke pozovete telefonom na broj 011/35358 994

NAPOMENA: U cilju da što lakše utvrdite odgovarajuću veličinu obuće za koju ste se opredelili na našem sajtu smo naveli dužinu stopala u cm koja odgovara veličini određenog brenda.

REKLAMACIJE
PRAVILNIK O POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA REKLAMACIJA PUTEM SAJTA
Član 1 Ovim pravilnikom trgovac uređuje način, uslove i postupak rešavanja prigovora (reklamacije) potrošača zbog nesaobraznosti robe putem sajta www.diopta.rs i ovlašćenja, obaveze i odgovornosti trgovca u pogledu ostvarivanja prava potrošača na prigovor.
Član 2 Potrošač, u smislu ovog pravilnika, jeste svaki građanin koji putem interneta na sajtu www.diopta.rs kupuje proizvode za lične i porodične potrebe.
Član 3  Potrošač ima pravo reklamacije na kupljeni proizvod u roku od dve godine od dana kupovine.
Član 4 Zahtev za reklamaciju može se dostaviti samo poštom na sledeću adresu:
Prilikom podnošenja zahteva za reklamaciju potrošač je dužan da:
– reklamirane naočare dostavi zajedno sa fiskalnim računom ili drugim dokazom o kupovini
– dostavi popunjen reklamacioni list, a koji je moguće je dobiti slanjem kontakta na office@diopta.rs
– u reklamacionom listu navede razloge reklamacije i željeni način rešavanje iste
– dostavi potpisani nalog za ispravku.
Član 5 Osnovanost zahteva za reklamaciju utvrđuje nadležna komisija. Odgovor na izjavljenu reklamaciju potrošaču će biti poslat u roku od 8 dana od dana prijema iste.
Član 6 U slučaju osnovanosti prigovora i njegovog prihvatanja od strane trgovca, potrošač ima pravo po sopstvenom izboru na:
– zamenu kupljenog proizvoda sa nedostatkom za nov ispravan proizvod ili otklanjanje nedostatka na proizvodu
– vraćanje iznosa cene plaćene prema priloženom fiskalnom računu, u slučaju kada otklanjanje nesaobraznosti nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca.
Povrat novca potrošaču koji nema otvoren tekući račun izvršiće se elektronskim putem poštanskom uputnicom u roku od 7 dana od odustanka od kupovine.
Član 7 Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.

Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku.

Zakon o zaštiti potrošača isključuje pravo kupca da vrati proizvod u određenim situacijama. Imajući u vidu asortiman robe u našoj ponudi, od tih slučajeva tri mogu da budu relevantna:
– isporuka robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane i
– isporuka robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja.

GARANCIJA KVALITETA

Kupovina, kvalitet naše usluge, kao i zadovoljstvo naših kupaca i posetilaca sajta, definisani su Uslovima korišćenja.

Opšti uslovi:

  1. Prodavac je u obavezi da putem telefona izvrši potvrdu, prethodno napravljene porudžbine.
  2. Porudžbina je neopoziva, nakon telefonske potvrde.
  3. Prodavac se obavezuje da naručene proizvode isporuči ispravne.
  4. Prodavac se obavezuje da naručene proizvode isporuči u predhodno navedenom roku.
  5. Prilikom telefonske potvrde porudžbine, prodavac je u obavezi da obevesti kupca u slučaju bilo kakvih izmena i promena.
  6. Sve eventualne promene, sem promena vezanih za isporuku, se ne odnose na potvrđene porudžbine.

Dioptad.o.o. garantuje orginalnost i kvalitet svih svojih proizvoda i brendova.

U slučaju kvarova i nedostataka proizvoda koji proizilaze iz nepodudarnosti stvarnih sa propisanim odnosno deklarisanim karakteristikama kvaliiteta proizvoda, davalac garancije se obavezuje, da će u garantnom roku, o svom trošku obezbediti otklanjanje gore navedenih kvarova i nedostataka.

Davalac garancije se obavezuje da će u slučaju neizvršene ove obaveze proizvod zameniti novim ili vratiti novac.

Danom prodaje uređaja, počinje Garantni rok.

Garantni rok na sve dioptrijske ramove i sunčane naočare kao i dioptrijska stakla je 6 meseci.

U slučaju da se kvar izazove nepridržavanjem datih uputstava za upotrebu i ako su na proizvodu ili popravke od strane neovlašćenih lica, ili oštećenja, kupac gubi pravo na garanciju.

U svrhu dobrih odnosa i obostranog zadovoljstva, prilikom isporuke robe dužnost prodavca i kupca je da izvrše pregled proizvoda i da ukažu na eventualna mehanička oštećenja, u slučaju da postoje određeni nedostatci proizvod će biti zamenjen novim.

Svi proizvodi su pod garancijom.

POLISA PRIVATNOSTI
DIOPTA d.o.o. svoju obavezu čuvanja vaše privatnosti shvata veoma ozbiljno, i svaku vašu informaciju koju ostavite tretiraćemo brižno.
Posetom našeg sajta i / ili registracijom prihvatate i saglasni ste sa praksom opisanom u našoj Polisi privatnosti.

DIOPTA d.o.o. se obavezuje da štiti vašu privatnost i garantuje upotrebu ostavljenih informacija u skladu sa Polisom Privatnosti opisanom ispod:
• Ko smo mi
• Koje informacije prikupljamo
• Kako koristimo ove informacije
• Sigurnost podataka
• Ko još može videti vaše informacije
• Zabrinuti ste zbog
• Kontaktirajte nas

KO SMO „MI“:
Svaka lična informacija dostavljena ili prikupljena na sajtu www.diopta.rs kontrolisana od strane DIOPTA d.o.o. kompanije registrovane u Srbiji, sa sedištem u Beogradu, 13.oktobra 13, 11260 Umka

KOJE INFORMACIJE PRIKUPLJAMO:
Kada napravite narudžbu ili na drugi način komunicirate sa DIOPTA sajtom, možemo tražiti od vas određene informacije, a vi možete proslediti lične podatke ka nama ( naprimer Ime i Prezime, broj telefona, adresu, kontakt, banku/ detalje kreditne kartice). Takođe, možemo sačuvati listu proizvoda za koje ste pokazali interesovanje ili koje ste kupili, kao i vaše navike prilikom posete našem sajtu, koje ste stranice posećivali.

Pogledajte primere kako informacije mogu biti prikupljene od strane DIOPTA d.o.o. :
Informacije koje vi ostavljate nama: Mi primamo i skladištimo informacije koje su poslate tokom posete našem sajtu ili koje nam vi dostavite na bili koji drugi nacin (emailom ili telefonom). Ove informacije mogu nam biti dostavljene prilikom narudžbi od nas (putem sajta ili putem telefona) pretragom na našem sajtu, učestvovanjem u nagradnim igrama na sajtu, pristupom vašem nalogu ili tokom ostavljanja komentara, pisanja vašeg mišljenja o proizvodima.
Informacije koje se automatski dobijaju: Mi dobijamo, pregledamo i skladištimo informacije svaki put kada pregledate naš sajt. Kao i mnogi drugi sajtovi, mi koristimo „cookies“ (pitati Google za pojašnjenje) kako bi smo prikupili odredjene informacije kada vaš Web Browser pristupa www.diota.rs sajtu. Informacije koje automatski dobijamo ovim putem ukljucuju vašu IP adresu kojom ste povezani na internet, naziv vašeg kompjutera, browser i operativni sistem kao detalje o internet konekciji sa koje pristupate. Takođe, možemo koristiti i druge softvere, poput Google Analitike, koja meri i sakuplja informacije o vašoj sesiji, dužinu posete odredjenim stranicama, klikove i drugo.

Email Komunikacija: da nam pomognete kako bi naš email newsletter bio korisniji i interesantniji za posetioce i kupce, pokušavamo da dobijemo povratne informacije o stranicama koje ste posetili preko klika na newsletter iz vašeg emaila. Ukoliko više ne želite da primate newsletter uvek se možete odjaviti sljanjem email na kontakt.

KAKO KORISTIMO OVE INFORMACIJE:
Sve informacije se čuvaju na sigurnom i u skladu sa internom polisom o bezbednosti mogu biti upotrebljeni za:
1. Proveru i isporuku narudžbi
2. Pružanje podrške kupcu
3. Pomoci pri sprečavanju prevara ( provera kreditne kartice)
4. Administracija nagradnih igara
5. Vođenje vaše istorije kupovine
6. Obaveštavanje potrošača putem email-a o predstojećim akcijama i drugim korisnim informacijama

Prilikom kreiranja naloga na Diopta.o.o. ili kreiranja narudžbe saglasni ste sa gore navedenim stavkama o upotrebi podataka.

SIGURNOST PODATAKA:
Vaša bezbednost je garantovana jer DIOPTA d.o.o. koristi najnovije bezbednosne mere da zaštiti vaše podatke prilikom pregledanja sajta ili kupovine kod nas.

KO JOŠ MOŽE VIDETI VAŠE PODATKE:
Pored ovlašcenih zaposlenih u DIOPTA d.o.o. vaše podatke možemo proslediti trećim licima nekoj od kurirskih službi u slučaju narudžbe određenih artikala, kako bi bili u mogućnosti isporučiti robu, ili našoj marketinškoj agenciji, koja vaše podatke može koristiti isključivo u svrhe analiza, i poboljšanja kvaliteta pružanja usluge. Dodatno, određene vaše informacije mogu biti prosleđene ovlašćenom državnom organu na njihov explicitni zahtev.

ZABRINUTI STE ZBOG:
Ako imate bilo kakva pitanja ili komentare vezane za korisničku privatnost ili za DIOPTA d.o.o. Polisu Privatnosti, ili ste već poslali informacije koje ne želite da mi imamo, ili ste poslali netačne podatke, molimo vas da nas kontaktirate na adresu dole iz footera, ili putem telefona 011 3538 994 ili emailom office@diopta.rs i informacija će biti što je pre moguće ispravljena, ili uklonjena na vaš zahtev.

Ukoliko smatrate da ova polisa ne zadovoljava, ili da je mi nismo ispoštovali u bilo kojem pogledu, kontaktirajte nas kako bi smo vam pomogli i razrešili vašu brigu ili problem.

PODRŠKA I REKLAMACIJE:
Bilo koji problem vezan za proizvod kupljen u prodavnicama DIOPTA d.o.o. možete rešiti kontaktom na bilo koji od dole navedenih podataka:
• Emailom na office@diopta.rs
• Poštom na Diopta d.o.o. 13.oktobra 13, 11260 Umka
• Telefonom na 011/3538 994

PRAVA I OBAVEZE POTROŠAČA SA KOJIMA SE TREBATE SAGLASITI PRE KUPOVINE

U slučaju da kontrolni servis Prodavca utvrdi da je proizvod koji je poslat na popravku po reklamaciji ispravan, biće naplaćen pregled proizvoda po važećem ćenovniku servisa i biće naplaćeni svitransportni troškovi koje je snosio Prodavac. Proizvod će se isporučiti na adresu potrošača tek nakon što Potrošač uplati na naš tekuci račun sve nastale troškove.U slučaju da se radi o kompletnom računaru kupljenom kod Prodavca, on se obavezuje da utvrdi i otkloni sve nepravilnosti u radu računara. U slučaju kupovine samo određenih komponenata za sastavljanje računara kod Prodavca, kao i u slučaju kada računar nije sastavilo ovlašćeno liće, kod Prodavca, on je dužan samo da proveri ispravnost komponenata kupljenih kod Prodavca. Kompatibilnost komponenata nije predmet saobraznosti ukoliko sve komponente u računaru nisu kupljene kod Prodavca. U slučaju da su sve komponente u računaru kupljene kod Prodavca a dolazi do određenih nekompatibilnosti u međusobnom radu, Prodavac se obavezuje da će u dogovoru sa Potrošačem pronaći rešenje za nastalu situaciju a svakako u korist potrošača.Potrošač može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava iz usled nesaobraznosti robe ugovoru i prava po osnovu garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, na način koji su opisane u obaveštenju o načinu i mestu primanja reklamacije.Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 30 dana, od dana podnošenja reklamacije.Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. S toga će potrošača svoju saglasnost dati u najkraćem mogućem roku od momenta prijema odgovora Prodavca na reklamaciju, kako bi Prodavac mogao da reši reklamaciju u gore spomenutom zakonskom roku. Neblagovremeno davanje saglasnoti potrošača smatraće se jednim od objektivnimh razloga zbog kojih Prodavac nije u mogucnosti da udovolji zahtevu potrošača u zakonskom roku.Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogucnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, koju će Potrošač dati u najkraćem mogućem roku. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.Prodavac se obavezuje da će svaki proizvod koji je predat na servis a čija reklamacija nije rešena u dogovorenom roku zameniti novim, istim ili odgovarajućim artiklom. Ukoliko Potrošač ne prihvati zamenu artikla za drugi odgovarajući, Potrošaču će biti vraćen iznos kupoprodajne cene.Potrošač je dužan da popravljeni proizvod preuzme najkasnije u roku od 30 dana od trenutka kada je dobio obaveštenje da može preuzeti proizvod sa servisa. Nakon isteka tog perioda Prodavac ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti predat na recikliranje.Saobraznost se daje isključivo na ispravnost uređaja a ne na njegovu funkcionalnost jer se podrazumeva da je Potrošač upoznat sa tehničkim karakteristikama proizvoda, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrani proizvod zadovoljiti zahteve potrošača u okviru deklarisanih tehnickih mogucnosti propisanih od strane proizvođača. Saobraznost se ne odnosi na poslove održavanja proizvoda tj. cišćenje i sl. Od potrošača se oćekuje da kupljeni proizvod ne izlaže štetnim dejstvima (duvanski dim, ekstremno prašnjave prostorije, ekstremno hladne ili ekstremno tople prostorije i sl.). Sve eventualne nepravilnosti prouzrokovane ovakvim tretmanom robe će se otklanjati isključivo na teret potrošača po važećem ćenovniku servisnih usluga.Pravo na saobraznost nije moguće ostvariti ukoliko je do oštećenja ili kvara robe došlo usled transporta nakon isporuke, usled nepravilne montaže, usled nepravilnog održavanja, usled neispravnih elektricnih instalacija, nestabilnog napona ili usled strujnog udara ili udara groma, usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.), usled nepravilnog korišćenja, usled nepridržavanja proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda, usled korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala koji nije kupljen uz proizvod, usled bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom potrošača ili trećeg lica za koje Prodavac ne odgovara, usled neovlašćenog popravljanja proizvoda od strane trećeg lica koje nije ovlašćeno od Prodavca ili proizvođača, ukoliko je proizvod vraćen bez fiskalnog računa ili drugog dokaza da je kupljen kod Prodavca. Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizicku neoštećenost proizvoda koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene.Potrošač će sačuvati originalnu ambalažu kupljenog proizvoda i koristiti je pri svakom internom i eksternom transportu.Pre nego što se obrati za tehničku pomoć, Potrošač će proveriti da li su obezbeđeni svi neophodni uslovi za nesmetan rad kupljenog proizvoda. Sve dodatne informacije vezane za servis Potrošač može dobiti pozivajući SERVICE CALL CENTER na telefon +381 11 3538 994 svakog radnog dana od 09h do 16h i subotom od 10 do 14h ili slanjem poruke na e-mail: office@diopta.rs

Detalji ugovora o prodaji na daljinu

Član 2.

Kupac potpisivanjem ovog Ugovora potvrđuje da je od strane Prodavca upoznat o osnovnim obeležjima robe (proizvoda) koju kupuje, o ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke i načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, o funkcionalnosti robe, uključujući i mere tehničke zaštite digitalnog sadržaja, o relevantnoj interoperabilnosti digitalnog sadržaja sa hardverom i softverom o kojima trgovac ima saznanja, o postojanju i uslovima postprodajnih usluga i garancijama, o postojanju zakonske odgovornosti Prodavca zbog nesaobraznosti robe ugovoru, o načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu saobraznosti, o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem Prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe. Prodavac je Kupcu predao uputstvo za upotrebu i montažu.

Član 3.

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, Kupac nakon što obavesti Prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, Kupac ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:

  1. Nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku
  2. Ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako Prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku
  3. Opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za Kupca zbog prirode robe i njene namene
  4. Otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za Prodavca.

Nesrazmerno opterećenje za Prodavca u smislu stava 3. tačka 4. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:

  1. Vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru
  2. Značaj saobraznosti u konkretnom slučaju
  3. Da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za Kupca

Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost Kupca.Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je Kupac nabavio, opravka ili zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za Kupca i uz njegovu saglasnost.Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, on ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost Kupca.Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Kupac neće zloupotrebljavati svoja prava po osnovu nesaobraznosti, u protivnom, biće dužan da Prodavcu naknadu svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je Kupac istakao i ako utvrdi da je Kupac i pored nepostojanja neosaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od Kupca će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i izmakla korist.Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na Kupca.Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.Kod prodaje polovne robe, Prodavac odgovara za nesaobraznost robe u roku od jedne godine.

Član 4.

Prodavac se obavezuje da će isporučiti robu sa kompletnom dokumentacijom i pripadajućom ambalažom tj. kompletnu kakva je dobavljena od proizvođača, uvoznika ili distributera.Da bi se ostvarilo pravo na saobraznost neophodno je, pri predaji robe Prodavcu na servis, uz neispravan artikal priložiti dokumentaciju koja dolazi uz proizvod, (po mogućstvu neoštećenu ambalažu), original ili kopiju Ugovora o prodaji i fiskalni račun (ili slip) kojim se potvrđuje kupovina robe od Prodavca. Uz to je potrebno navesti detaljan opis kvara kako bi se olakšala provera neispravnosti od strane ovlašćenog lica Prodavca ili ovlašćenih servisera proizvođača. Opis kvara, serijski broj, naziv artikla, proizvođač artikla, oznaka modela itd. unose se u za to predviđen obrazac (revers). Prodavac se obavezuje da Kupcu obezbedi ovaj obrazac i popuni isti prilikom prijema robe na servis. Jedan primerak reversa zadržava Prodavac, a drugi Kupac prilikom predaje proizvoda na servis. Kupac je dužan da prilikom preuzmanja proizvoda sa reklamacije donese i preda revers odgovornom licu Prodavca u maloprodajnom objektu. U suprotnom, Kupac neće moći da preuzme robu sa servisa. Zamena delova pre provere dokumentacije nije moguća, kao ni pre provere navedenih nedostataka, osim ukoliko u ćenovniku ili posebnom sertifikatu koji se dobije nije drugačije naznačeno (npr. ukoliko je za određeni artikl naznačeno da se u slučaju reklamacije menja 1 za 1 u roku odgovornosti za nesaobraznost).Roba koja se šalje na servis poštom ili paketnom distribucijom mora biti propisno zapakovana u kartonsku ambalažu. Svi proizvodi koji su na ovaj način Prodavcu dostavljeni, a koji nisu propisno zapakovani ili oni kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja samog proizvoda u toku transporta neće biti preuzeti od strane Prodavca, već će biti vraćeni pošiljaocu o njegovom trošku. Prodavac ne preuzima nikakvu odgovornost za sva eventualna oštećenja proizvoda i ambaže koja nastanu u toku transporta na ili sa adrese Kupca.Ukoliko je utvrdjeno fizičko i mehaničko oštećenje robe za koju Prodavca ne odgovara, Prodavac u slučaju povraćaja novca, nije dužan da vrati pun iznos kupoprodajne cene, već će mu umanjiti za procenat ili iznos koji odgovara procenjenom procentu ili iznosu umanjenja vrednosti robe usled oštećenja. Procenu će vršiti ovlašćena lica Prodavca (serviseri).Saobraznost ne pokriva nedostatke, oštećenja i kvarove nastale nepravilnim i nestručnim rukovanjem proizvodom. U nepravilno rukovanje su uključeni i propusti poput spajanja uređaja na izvore energije koji nisu propisani uputstvom za rukovanjem kao i korišćenje uređaja u nepredviđenim uslovima i prostorima. Pravo na saobraznost kupac gubi i u slučaju neovlašćenog popravljanja proizvoda kao i popravljanjem od strane trećeg lica koje nije ovlašćeno od strane Prodavca ili proizvođača.Prodavac ne preuzima nikakvu odgovornost za podatke na računaru, hard disku ili bilo kom drugom uređaju koji služi za smeštanje podataka.Prodavac ne vrši instalaciju i montažu robe na adresi kupca i samim tim ne snosi nikakvu odgovornost za nesaobraznost robe koja je nastala zbog nepravilne instalacije ili montaže, osim ako je do pomenute nesobraznosti došlo krivicom Prodavca.U slučaju da kontrolni servis Prodavca utvrdi da je proizvod koji je poslat na popravku po reklamaciji ispravan, biće naplaćen pregled proizvoda po važećem ćenovniku servisa i biće naplaćeni svi transportni troškovi koje je snosio Prodavac. Proizvod će se isporučiti na adresu Kupca tek nakon što Kupac uplati na naš tekući račun sve nastale troškove.U slučaju da se radi o kompletnom računaru kupljenom kod Prodavca, on se obavezuje da utvrdi i otkloni sve nepravilnosti u radu računara.U slučaju kupovine samo određenih komponenata za sastavljanje računara kod Prodavca, kao i u slučaju kada računar nije sastavilo ovlašćeno liće, kod Prodavca, on je dužan samo da proveri ispravnost komponenata kupljenih kod Prodavca. Kompatibilnost komponenata nije predmet saobraznosti ukoliko sve komponente u računaru nisu kupljene kod Prodavca. U slučaju da su sve komponente u računaru kupljene kod Prodavca a dolazi do određenih nekompatibilnosti u međusobnom radu, Prodavac se obavezuje da će u dogovoru sa Kupćem pronaći rešenje za nastalu situaciju a svakako u korist Kupca.

Član 5.

Kupac može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava iz usled nesaobraznosti robe ugovoru i prava po osnovu garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, na sledeće načine:

  1. Telefonom na broj: 381 11 3538 994
  2. Pisanim putem, na adresu Prodavca: 11260 Umka, Diopta d.o.o, 13.oktobra 13
  3. Elektronskim putem, na elektronsku (email) adresu Prodavca: office@diopta.rs
    odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu Kupca i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 30 dana, od dana podnošenja reklamacije.Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. S toga će Kupca svoju saglasnost dati u najkraćem mogućem roku od momenta prijema odgovora Prodavca na reklamaciju, kako bi Prodavac mogao da reši reklamaciju u gore spomenutom zakonskom roku. Neblagovremeno davanje saglasnoti Kupca smatraće se jednim od objektivnimh razloga zbog kojih Prodavac nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u zakonskom roku.Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, koju će Kupac dati u najkraćem mogućem roku. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.Prodavac se obavezuje da će svaki proizvod koji je predat na servis a čija reklamacija nije rešena u dogovorenom roku zameniti novim, istim ili odgovarajućim artiklom.Ukoliko Kupac ne prihvati zamenu artikla za drugi odgovarajući, Kupcu će biti vraćen iznos kupoprodajne cene.Kupac je dužan da popravljeni proizvod preuzme najkasnije u roku od 30 dana od trenutka kada je dobio obaveštenje da može preuzeti proizvod sa servisa. Nakon isteka tog perioda Prodavac ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti predat na recikliranje.

Član 6.

Ukoliko se proizvodi kupuju na daljinu (npr. preko internet sajta Prodavca) i isporučuju na adresu kupca, kupac ima pravo da da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe, koje u ovom slučaju snosi Kupac. Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik.Kada Kupac jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik.Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu Kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio Kupac, a koje nije prevoznik. Rok iz ovog stava ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.Kupac ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak).Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata Prodavcu u roku iz stava 1. ovog člana. Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata Prodavcu. Ako Prodavac omogući Kupcu da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.Prodavac će u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe predati Kupcu u pisanoj formi ili na trajnom noaču zapisa obrazac za odustanak i primerak potpisanog ugovora. Obaveštenje Kupcu iz člana 27. st. 1. i 2. Zakona o zaštiti potrošača (adresi poslovanja Prodavca, adresi, broju faksa i adresi elektronske pošte Prodavca na koju Kupac može da izjavi reklamaciju i ceni robe) nalazi se u tekstu ovog ugovora.Početkom roka iz stava 1 ovog člana, prestaje pravo Kupca na odustanak od ugovora.Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da Kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je Kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo. Kupac je dužan da vrati robu Prodavcu ili licu ovlašćenom od strane Prodavca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Kupac snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Kupać će proizvod vratiti u neoštećenoj originalnoj ambalaži, sa svom pripadajućom dokumentacijom koja se nalazi u originalnom pakovanju i u istom stanju u kakvom je i isporučen, bez ikakvih mehaničkih ili bilo kakvih drugih oštećenja.Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

  1. Isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje Prodavac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak
  2. Isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima Kupca ili jasno personalizovane
  3. Isporuke zapečaćene robe, zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke
  4. Isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom
  5. isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti Kupca i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora

Ovim Ugovorom Kupac daje izričitu saglasnost isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa i potvrđuje da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.

Član 7.

Saobraznost se daje isključivo na ispravnost uređaja a ne na njegovu funkcionalnost jer se podrazumeva da je Kupac upoznat sa tehničkim karakteristikama proizvoda, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrani proizvod zadovoljiti zahteve kupca u okviru deklarisanih tehničkih mogućnosti propisanih od strane proizvođača. Saobraznost se ne odnosi na poslove održavanja proizvoda tj. čišćenje i sl. Od Kupca se očekuje da kupljeni proizvod ne izlaže štetnim dejstvima (duvanski dim, ekstremno prašnjave prostorije, ekstremno hladne ili ekstremno tople prostorije i sl.). Sve eventualne nepravilnosti prouzrokovane ovakvim tretmanom robe će se otklanjati isključivo na teret Kupca po važećem ćenovniku servisnih usluga.Pravo na saobraznost nije moguće ostvariti ukoliko je do oštećenja ili kvara robe došlo usled transporta nakon isporuke, usled nepravilne montaže, usled nepravilnog održavanja, usled neispravnih električnih instalacija, nestabilnog napona ili usled strujnog udara ili udara groma, usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.), usled nepravilnog korišćenja, usled nepridržavanja proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda, usled korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala koji nije kupljen uz proizvod, usled bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom Kupca ili trećeg lica za koje Prodavac ne odgovara, usled neovlašćenog popravljanja proizvoda od strane trećeg lica koje nije ovlašćeno od Prodavca ili proizvođača, ukoliko je proizvod vraćen bez fiskalnog računa ili drugog dokaza da je kupljen kod Prodavca.Kupac je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost proizvoda koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene.Kupac će sačuvati originalnu ambalažu kupljenog prizvoda i koristiti je pri svakom internom i eksternom transportu.Pre nego što se obrati za tehničku pomoć, Kupac će proveriti da li su obezbeđeni svi neophodni uslovi za nesmetan rad kupljenog proizvoda.Softver koji je isporučen uz računar ili uredjaj ne potpada pod uslove saobraznosti.Kupac potvrđuje da mu je prilikom potpisivanja ovog ugovora predat garantni list za robu.