Uslovi kupovine
1.1. OSNOVNE INFORMACIJE O KOMPANIJI
DIOPTA DOO
13 Oktobra 13, Umka 11260
MB: 20704110
PIB: 106908922
Kontakt podaci:
Centrala – 011/3538994
1.2. TAČAN OPIS DOBARA I USLUGA KOJE SE NUDE
Na osnovu odredbi čl. 12. i čl. 26. Zakona o zaštiti potrošača, Diopta doo Beograd, obaveštava svoje cenjene kupce koji kupuju robu putem internet stranice diopta.rs
OBAVEŠTAVA
- Da se prodaja robe putem internet stranice diopta.rs obavlja u okviru registrovane delatnosti kompanije Diopta doo Beograd-Umka, 13. oktobra 13, mat. broj: 20704110, PIB: 106908922, tel.: +381113538994, adresa za podnošenje reklamacija: reklamacie@diopta.rs.
- Da se osnovne karakteristike robe mogu pronaći na internet stranici diopta.rs
- Da se, prema važećim propisima, kupovina putem naše internet stranice diopta.rs smatra prodajom na daljinu.
- Da roba prodavana putem internet stranice diopta.rs poseduje svojstva neophodna za redovnu upotrebu takve robe, u skladu sa njenom namenom koja je definisana u Deklaraciji.
- Da se usklađenost robe sa ugovorom isključivo određuje prema svojstvima i nameni robe kako je definisano u odgovarajućoj Deklaraciji.
- Da je Diopta doo Beograd, kao prodavac, odgovorna za nesaglasnost robe sa ugovorom koja se pojavi u roku od dve godine od dana prenosa rizika na potrošača, tokom kojeg perioda potrošač može da podnese reklamaciju na kupljenu robu.
- Da je prodajna cena robe izražena u dinarima i navedena uz svaki artikal iz ponude na internet stranici diopta.rs i da isto važi za kupovinu putem interneta.
- Da je usluga dostave robe besplatna za porudžbine veće od 10.000 RSD, dok se za porudžbine ispod 10.000 RSD naplaćuje poštarina u iznosu od 400 RSD, kako je definisano ovde.
- Da se isporuka kupljene robe vrši putem kurirskih službi, kako je definisano ovde.
- Da se mogućnost kupovine robe sa posebnim cenovnim pogodnostima i/ili sa posebnim prodajnim podsticajima (promotivna prodaja, itd.) sprovodi u skladu sa uslovima objavljenim na internet stranici diopta.rs, koji definišu vrstu prodajnog podsticaja, vrstu robe na koju se podsticaj odnosi, period važenja podsticaja, kao i sve ostale uslove vezane za ostvarivanje prava na prodajni podsticaj.
- Da potrošač koji kupuje robu putem internet stranice diopta.rs može da ostvaruje pogodnosti kao član programa “Diopta kartica” ukoliko ima registrovan nalog i unese broj kartice u korpu, klikne na dugme Izračunaj bonus i potvrdi porudžbinu. Više informacija o pravilima programa “Diopta kartica” možete pronaći ovde.
- Da potrošač može da plati robu koju kupuje putem internet stranice diopta.rs gotovinom prilikom isporuke, kao i putem platnih kartica koje su označene kao sredstva plaćanja na stranici prilikom kupovine.
- Da potrošač, prilikom kreiranja porudžbine, pritiskom na dugme POTVRDI preuzima obavezu plaćanja naručene robe.
- Da je rok za isporuku robe kupljene putem internet stranice diopta.rs do 5 radnih dana, a najviše 30 dana od dana potvrde porudžbine, osim u izuzetnim slučajevima o kojima Diopta doo posebno obaveštava potrošača putem emaila, uključujući procenjeni datum isporuke.
- Da, u slučaju da potrošač po prijemu robe želi da zameni artikal za drugi, koji može biti veći, manji ili iste cenovne kategorije kao prethodno naručeni, potrošač može da izvrši zamenu artikla u roku od 14 dana na način definisan ovde.
- Da u slučaju nesaglasnosti robe naručene putem internet stranice diopta.rs, potrošač ima pravo da podnese reklamaciju na način i pod uslovima detaljnije definisanim u odeljku “Reklamacije”, koji možete pronaći ovde.
- Da u slučaju potrošačkog spora postoji mogućnost vansudskog rešavanja spora pred telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, koja se nalaze na listi koju je sastavilo i javno objavilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije. Listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova možete pronaći na sledećem linku https://vansudsko.mtt.gov.rs/
- Da možete preuzeti obrazac za reklamaciju ovde.
1.3. IZJAVA O KONVERZIJI
Sva plaćanja biće izvršena u dinarima. Iznos za koji će vaš račun biti terećen dobija se konverzijom vaše valute u dinare prema kursu Narodne banke Srbije. Prilikom terećenja vaše kartice, isti iznos se konvertuje u vašu lokalnu valutu prema kursu koji primenjuju operateri platnih kartica. Zbog pomenutih konverzija moguće je da dođe do male razlike u ceni naplaćenoj u odnosu na cenu prikazanu na našem sajtu.
METODI PLAĆANJA:
- Plaćanje pouzećem prilikom isporuke.
- Plaćanje karticama tokom kupovine na sajtu.
- Plaćanje Intesa bankovnim karticama na 9 mesečnih rata bez kamate tokom procesa kupovine na sajtu.
KAKO KUPITI
IZBOR ARTIKALA
PORUČIVANJE ARTIKALA IZ KORPE
Ime i prezime:
Email i kontakt telefon:
Grad i poštanski broj:
Ulica i broj:
IZBOR NAČINA PLAĆANJA
Možete odabrati:
- Plaćanje pouzećem prilikom isporuke
- Plaćanje karticama tokom procesa kupovine na sajtu.
ZAVRŠETAK PORUDŽBINE
Za sva dodatna pitanja, možete nas kontaktirati pozivom na 011/3538994
DOSTAVA
Za proizvode koje poručite u Diopta online prodavnici, možete odabrati:
- Besplatnu dostavu do jedne od Diopta maloprodajnih radnji gde možete preuzeti svoju porudžbinu
- Redovnu dostavu, tj. dostavu na adresu, koja je besplatna za porudžbine veće od 10.000 RSD, dok se za porudžbine ispod 10.000 RSD naplaćuje poštarina u iznosu od 400RSD.
- Preuzimanje u 60 gradova širom Srbije. Ova vrsta dostave je besplatna za porudžbine iznad 10.000 RSD, dok se za porudžbine ispod 10.000 RSD naplaćuje poštarina u iznosu od 400 RSD.
PREUZIMANJE U RADNJI
Omogućavamo vam da proizvode koje ste kupili u našoj online prodavnici preuzmete u bilo kojoj našoj maloprodajnoj radnji.
Kako biste preuzeli svoju porudžbinu u Diopta maloprodajnom objektu po vašem izboru, potrebno je da proizvode kupite putem sajta na sledeći način:
- Odaberite metod dostave – preuzimanje u radnji i maloprodajni objekat po vašem izboru
- Odaberite metod plaćanja – platna kartica ili poklon kartica
- Potvrdite porudžbinu
- Izvršite plaćanje platnom karticom na strani banke
- Primite potvrdu o uspešnom kreiranju porudžbine
Rok za isporuku
Nakon postavljanja porudžbine, vaša porudžbina ulazi u proces obrade u kojem se utvrđuje da li je traženi proizvod dostupan. Nakon obrade porudžbine, dobićete obaveštenje o statusu porudžbine na vašu email adresu.
Preuzimanje pošiljke
U obaveštenju putem email-a da možete preuzeti vašu porudžbinu, dobićete sigurnosni kod koji treba da pokažete ili izdiktirate zaposlenima u maloprodajnom objektu, kao i rok do kada možete preuzeti porudžbinu.
Rok za preuzimanje porudžbine je 15 dana od trenutka kada vam pošaljemo obaveštenje da možete preuzeti porudžbinu.
Preuzimanje u radnji
dostava je BESPLATNA .
Napomena: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme, prihvatate uslove dostave.
REDOVNA DOSTAVA
Rok za isporuku
Nakon postavljanja porudžbine, vaša porudžbina ulazi u proces obrade u kojem se utvrđuje da li je traženi proizvod dostupan. Nakon obrade porudžbine, dobićete obaveštenje o statusu porudžbine na vašu email adresu. Ako telefon koji ste koristili prilikom kreiranja porudžbine ima instaliranu Viber aplikaciju, dobićete i Viber poruku o statusu porudžbine.
Period obrade porudžbine obično iznosi 2-3 radna dana. Porudžbine kreirane petkom i tokom vikenda biće preuzete od strane kurirske službe tek naredne nedelje. Ako vaša porudžbina sadrži više artikala koje ne možemo poslati sa jedne lokacije, vašu porudžbinu ćemo poslati u nekoliko pošiljki, a kurirska služba će vas obavestiti o intervalima isporuke.
Preuzimanje pošiljke
Diopta sarađuje sa kurirskim službama PostExpress i D Express.
Kurirska služba dostavlja pakete na adresu isporuke radnim danima između 8:00 i 18:00 časova.
Molimo vas da obezbedite da u tom periodu na adresi bude osoba koja može preuzeti pošiljku.
Prilikom preuzimanja pošiljke, potrebno je da vizuelno pregledate paket kako biste se uverili da nema vidljivih oštećenja. Ako primetite da je transportna kutija značajno oštećena i sumnjate da je proizvod možda oštećen, odbijte prijem pošiljke i odmah nas obavestite pozivom na broj 011 3538994.
Ako je pošiljka naizgled neoštećena, slobodno preuzmite pošiljku i potpišite adresnicu kurira. Kurir pokušava da isporuči svaku pošiljku dva puta. Uobičajena praksa je da, ukoliko kurir ne zatekne osobu na adresi, pozove vas na broj telefona koji ste ostavili prilikom kreiranja porudžbine i dogovori novi datum isporuke. Ukoliko vas opet ne zatekne na adresi, pošiljka će biti vraćena nama.
Cena dostave
Redovna dostava je besplatna za sve porudžbine preko 10.000 RSD .
Za porudžbine ispod 10.000 RSD, cena dostave je 400 RSD i biće prikazana na fakturi.
Ukoliko plaćate svoju porudžbinu platnim karticama ili poklon karticama tokom kupovine u našoj online prodavnici, trošak dostave biće uključen u vrednost porudžbine, tako da nećete morati da plaćate kurirskoj službi prilikom dostave.
NAPOMENA: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme „POTVRDI PORUDŽBINU“, prihvatate uslove dostave.
1.6. POLITIKA REKLAMACIJA
Ako ste robu kupili u online prodavnici, prilikom preuzimanja pošiljke, molimo vas da proverite svoj paket u prisustvu kurira. Ako na njemu uočite vidljiva oštećenja (pocepane delove i udubljenja), ne bi trebalo da preuzmete paket. U tom slučaju, molimo vas da nas pozovete na broj 011 3538994. Obavestićemo vas o daljim koracima u najkraćem mogućem roku.
Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja kutije ustanovili da isporučena roba ne odgovara naručenoj ili da podaci na fakturi nisu tačni, molimo vas da nam pošaljete email na reklamacije@diopta.rs najkasnije u roku od 24 sata od momenta prijema pošiljke.
Ako se pojave nesaglasnosti na kupljenom proizvodu u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača, molimo vas da pošaljete email na reklamacije@diopta.rs.
Molimo vas da pripremite sledeće podatke:
- Broj vaše fakture-otpremnice
- Šifra artikla i veličina koju želite da reklamirate
- Opis problema sa kojim se suočavate
Potrebne podatke možete poslati popunjavanjem obrasca na sledećem linku, pozivom na broj telefona 011 3538994, ili možete lično podneti reklamaciju sa fakturom/otpremnicom ili drugim dokazom o kupovini, uz artikl koji reklamirate u bilo kojoj Diopta radnji.
U najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije u pisanoj ili elektronskoj formi, odgovorićemo na prijavljenu reklamaciju i obavestiti vas o daljim koracima. Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od momenta njenog podnošenja.
- Službeni Pravilnik o reklamacijama potrošača za robu kupljenu putem online prodavnice možete pronaći ovde
- Obrazac za reklamaciju možete preuzeti ovde
U slučaju vraćanja robe kupcu koji je prethodno platio robu kuriru, tj. pouzećem, troškove povratka robe ne snosi Diopta, već ti troškovi padaju na teret kupca.
NAPOMENA: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme „POTVRDI“, prihvatate uslove reklamacije.
1.7. ZAŠTITA PRIVATNOSTI KORISNIKA
U ime diopta.rs, obavezujemo se da ćemo štititi privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim praksama i sa ciljem pružanja kvalitetne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora, uključujući opciju da odluče da li žele ili ne da budu uklonjeni sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci korisnika/kupaca strogo se čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci neophodni za obavljanje posla. Svi zaposleni Diopta.rs (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje principa zaštite privatnosti.
1.8. ZAŠTITA POVERLJIVIH PODATAKA O TRANSAKCIJAMA
Prilikom unosa podataka o platnoj kartici, poverljive informacije prenose se putem javne mreže u zaštićenom (šifrovanom) obliku korišćenjem SSL protokola i PKI sistema, koji predstavljaju trenutno najsavremeniju kriptografsku tehnologiju. Sigurnost podataka prilikom kupovine garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, tako da se ceo proces plaćanja obavlja na stranici banke. Podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu u nijednom trenutku.
1.9. POVRAĆAJ NOVCA
U slučaju odustajanja od ugovora, potrošač ima pravo na povraćaj novca ili zamenu za drugi proizvod u istoj vrednosti ili većoj, uz doplatu. Cena se vraća kupcu nakon prijema proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.
Prodavac je dužan da bez odlaganja vrati potrošaču iznos plaćen na osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustajanju, i nakon prijema proizvoda.
Troškove povratka robe, novca i troškove nabavke i izrade artikla (kada je izrađen posebno za kupca prema personalizovanim parametrima) snosi kupac, osim u slučajevima kada kupac dobije neispravan ili pogrešan artikal.
POVRAĆAJ NOVCA
Molimo vas da pripremite sledeće podatke:
- Broj vaše fakture-otpremnice
- Broj lične karte
- Broj tekućeg dinarskog računa na koji će sredstva biti uplaćena
Potrebne podatke možete poslati popunjavanjem obrasca na sledećem linku.
Kada dostavite neophodne podatke, biće kreirana dokumentacija koja će vam biti prosleđena sa procedurom povraćaja na email adresu koju ste ostavili prilikom kreiranja porudžbine.
Povraćaj novca se vrši isključivo na gore navedeni način, uplatom na dinarski tekući račun građana, i nije moguće izvršiti uplatu na račun nerezidenta ili poslati novac kurirskom službom u gotovini.
U slučaju povraćaja robe ili povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio jednom od platnih kartica, delimično ili u celosti, bez obzira na razlog povratka, Diopta.rs je u obavezi da povraćaj sredstava izvrši isključivo putem VISA, EC / MC i Maestro metoda plaćanja. To znači da će banka na zahtev prodavca izvršiti povraćaj sredstava na račun vlasnika kartice.
Diopta omogućava svim kupcima da vrate artikal kupljen u Diopta.rs online prodavnici u bilo kojoj Diopta radnji.
Proizvod možete vratiti u roku od 14 dana od prijema porudžbine sa priloženom fakturom/otpremnicom. Artikli moraju biti vraćeni neoštećeni, nekorišćeni i u originalnom pakovanju.
Prilikom vraćanja artikala u radnju, možete odabrati jednu od dve opcije:
- Povraćaj novca uplatom na tekući račun građana
- Povraćaj na poklon karticu koju možete odmah koristiti ili u periodu od 6 meseci, u bilo kojoj Diopta maloprodajnoj radnji ili online prodavnici.
2. IZJAVA O PDV-U
PDV uračunat u cenu i nema skrivenih troškova.
2.1. PRAVO NA ODUSTAJANJE OD UGOVORA
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Period odustajanja počinje da teče od dana kada potrošač ili treće lice, koje nije prevoznik, primi robu.
Kupac može ostvariti pravo na odustajanje od ugovora popunjavanjem i slanjem formulara za odustajanje koji možete preuzeti ovde. Formular možete poslati putem elektronske pošte na adresu reklamacije@diopta.rs.
Nakon prijema obaveštenja o odustajanju, Diopta.rs je dužna da bez odlaganja izvrši povraćaj uplate za robu najkasnije u roku od 14 dana, a potrošač snosi direktne troškove povraćaja robe osim u slučaju kada je Diopta.rs isporučila neispravan ili pogrešan proizvod.
3. IZUZECI OD PRAVA NA ODUSTAJANJE
Pravo na odustajanje od ugovora ne primenjuje se u sledećim slučajevima:
- Za isporuku robe koja je napravljena po specifičnim zahtevima kupca, tj. prilagođena prema posebnim potrebama kupca.
- Za isporuku robe koja je podložna brzom kvarenju ili je roba sa kratkim rokom trajanja.
- Za isporuku zapečaćene robe koja nije pogodna za vraćanje zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga, a koja je otpečaćena nakon isporuke.
4. INFORMACIJE O POSTUPKU REŠAVANJA SPOROVA
U slučaju bilo kakvog spora između kupca i prodavca, obe strane će pokušati da spor reše mirnim putem i dogovorom. Ako se spor ne može rešiti na ovaj način, kupac ima pravo da pokrene postupak pred nadležnim sudom u skladu sa važećim zakonima Republike Srbije.
Za potrošačke sporove, postoji mogućnost vansudskog rešavanja spora pred telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, koja se nalaze na listi koju je sastavilo i javno objavilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije.
5. KRAJ DOKUMENTA
Ovaj dokument je sastavni deo opštih uslova poslovanja Diopta.rs online prodavnice. Svaki kupac prihvata navedene uslove klikom na dugme „Prihvatam uslove“ tokom procesa naručivanja.